Logo
Etalage Bijenkorf Rotterdam
Lisanne van Beurden profiel Rotterdam Centrum
Geschreven door Lisanne van Beurden
16 november 2021
Frontrunner

Hoe ziet een winkel er in de toekomst uit? De Bijenkorf daagt creatieve denkers tot en met 15 jaar uit om de winkel van de toekomst vorm te geven.

The best and most human-, animal- and environmentally friendly idea, or a practical translation of the idea, will be brought to life at the beginning of 2022!

Store of the future

What will be sold in the store of the future? Can you do other things there besides shopping? Is it still a real building like now? And how do we ensure that the store of the future is 100% human-, animal- and environmentally friendly?

All relevant and current questions for the Bijenkorf. The warehouse decided to present it to the customers of the future. Young talent and sustainability are central to the design competition.

Het beste en meest mens-, dier- en planeet vriendelijke idee, of een praktische vertaling daarvan, wordt begin 2022 in het echt uitgevoerd!

Winkel van de toekomst

Wat wordt er verkocht in de winkel van de toekomst? Kan je er ook andere dingen doen behalve shoppen? Is het nog een echt gebouw zoals nu? En hoe zorgen we ervoor dat de winkel van de toekomst 100% mens-, dier- en milieuvriendelijk is?

Stuk voor stuk relevante en actuele vragen voor de Bijenkorf. Die besloot ze voor te leggen aan de klanten van de toekomst. Jong talent en duurzaamheid staan centraal bij de ontwerpwedstrijd.

De toekomst is gezond door Yeye Weller
De vrolijke illustraties in de etalages van de Bijenkorf zijn gemaakt door Yeye Weller.
‘Hoe zorgen we ervoor dat de winkel van de toekomst 100% mens-, dier- en milieuvriendelijk is?’
De Bijenkorf

Winnend idee wordt echt uitgevoerd

Alle kinderen tot en met 15 jaar kunnen aan de wedstrijd meedoen, alleen of samen met vrienden, vriendinnen, klas- of clubgenoten.

Een deskundige jury, bestaande uit ecoloog en oprichter Fawaka Ondernemersschool Thiëmo Heilbron, head of sustainability Justin Pariag van de Bijenkorf, retailexpert Rupert Parker Brady en hoofd creatieve strategie de Bijenkorf Inge Schmitt, kiest per winkel een finalist. De ontwerpen van de finalisten zullen in januari 2022 in de etalages van de Bijenkorf te zien zijn.

Vervolgens wordt er uit de finalisten één winnaar gekozen. Wel héél bijzonder: als je wint, dan wordt jouw idee in het echt, of een praktische vertaling daarvan, uitgevoerd. Daarnaast wordt de winnaar een jaar lang kinderdirecteur duurzaamheid van het warenhuis. Dan ga je bijvoorbeeld mee naar een vergadering met de directie.

Doe mee!

Dus ben jij een creatieve denker van 15 jaar of jonger, of ken jij iemand die dit is? Dan is dit natuurlijk een hartstikke mooie kans om een verschil te maken.

Ontwerpen mogen gesproken, geschreven, getekend of gebouwd zijn, analoog of digitaal. Stuur je ontwerp of een foto daarvan uiterlijk 30 november 2021 naar detoekomstisgroen@debijenkorf.nl of lever jouw ontwerp in bij de klantenservice van een van de Bijenkorf winkels. Vergeet niet je naam, adres en leeftijd te vermelden.

Ga voor meer informatie naar detoekomstisgroen.com.

Lisanne van Beurden profiel Rotterdam Centrum
Geschreven door Lisanne van Beurden
16 november 2021
Frontrunner